نکاتی درباره جراحی ژنیکوماستی

نکاتی درباره جراحی ژنیکوماستی

نکاتی درباره جراحی ژنیکوماستی

در این مقاله دکتر مهدی آریانا درباره ژنیکوماستی نکاتی را متذکر می شوند. بعد از آن مصاحبه ای از یک بیمار که تجربه انجام جراحی ژنیکوماستی داشته است را می خوانیم.

زنانه شدن سینه یک مرد را ژنیکوماستی می نامیم. این عارضه درجه بندی دارد و از گرید 1 تا گرید 4 که شدیدترین نوع از ژنیکوماستی است، تعریف می کنیم. ما انتظار داریم که سینه یک مرد فلت یا صاف باشد و حداکثر یک تا دو سانتی متر نسج پستانی داشته باشد. زمانی که از این حجم بیشتر می شود، اسم ژنیکوماستی روی آن گذاشته می شود. معمولاً تشخیص ژنیکوماستی نیازی به اقدامات پیچیده ندارد و به صورت بالینی و با مقایسه با یک سینه نرمال انجام می گیرد.

نکاتی درباره جراحی ژنیکوماستی
نکاتی درباره جراحی ژنیکوماستی

عواملی که باعث می شود ژنیکوماستی به صورت یک مورد یا مشکل حساب شود در واقع مواردی است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • مورد اول ظاهر و شکل نامناسب است . طبیعتاً پستان در خانم نماد زنانگی محسوب می شود. ولی وقتی در جنس مخالف به صورت نامناسب رشد می کند، از لحاظ روحی فشار شدیدی را به فرد وارد می کند و بسیاری از فعالیت های ورزشی، فرهنگی و جنسی را تحت تاثیر خود قرار می دهد . طبیعی است که بیماران از این شرایط ناراضی باشند و بخواهند که زندگی بهتری داشته باشند.
  • مورد دوم درد در سینه ها است که البته در همه افراد دیده نمی شود . این مورد در افرادی که در بدو شروع مشکل هستند، دیده می شود. به خصوص در مواردی که با حجم های شدید ژنیکوماستی مواجه هستیم، توده هایی در سینه ها شکل می گیرد و نگرانی ما و بیمار را از ضایعات نا مناسب و بدخیم افزایش می دهد.

باید بگوییم که در واقع تنها راه حل این مشکل به طوری که بتوان ظاهر بیمار را اصلاح کرد، درد را در صورت وجود از بین برد و نگرانی از بابت توده های داخل سینه از بین برود، انجام جراحی با کیفیت و با استفاده از تکنیک مناسب و حساب شده است.

سایت مرکز اطلاع رسانی ژنیکوماستی ایران با بروز ترین اطلاعات سعی در ارائه اطلاعات کلیدی در مورد ژنیکوماستی دارد. کلینیک تخصصی دکتر مهدی آریانا با تیمی مجهز آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. راه های برقراری ارتباط با ایشان:
شماره های تماس: 22352092 الی 4
مشاوره با دکتر : 09369095303

صفحه اینستاگرام

مصاحبه با بیمار مبتلا به ژنیکوماستی

در ادامه مصاحبه ای که با بیمار مبتلا به ژنیکوماستی هست را آورده ایم. پرسش و پاسخ از بیمار می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. دو هفته از زمان جراحی بیمار گذشته است.

پرسش : میزان رضایت شما از جراحی ژنیکوماستی چقدر است؟
پاسخ بیمار : واقعا از عمل جراحی راضی هستم و نتیجه جراحی فراتر از حد انتظار من بوده است.

پرسش : دوران نقاهت بعد از جراحی ژنیکوماستی سخت بود یا به راحتی طی شد؟
پاسخ بیمار : دوران نقاهت رو به راحتی طی کردم و دوران سختی نبود.

پرسش : از چه زمانی بعد از جراحی توانستید ورزش را از سر بگیرید؟
پاسخ بیمار : من تقریباً دو هفته است که عمل جراحی را انجام دادم و ورزش را شروع نکردم. البته این مورد به عمل جراحی بر نمی گردد و انشالله از سه تا چهار روز دیگر ورزش را شروع می کنم.

پرسش : آیا هنگام فعالیت در سینه ها درد احساس می کردید؟
پاسخ بیمار : خیر در حالت عادی درد خاصی را احساس نمی کنم.

پرسش : اعتماد به نفس شما بعد از جراحی ژنیکوماستی چه تغییری کرد؟
پاسخ بیمار : قبل از جراحی از تیشرت های گشاد و لباس های گشاد استفاده می کردم. همچنین استخر نمی رفتم و خجالت می کشیدم. ولی در حال حاضر بعد از عمل جراحی اعتماد به نفسم بالاتر رفته است. این امر را مدیون دکتر مهدی آریانا هستم.

پرسش : دلیل اصلی شما برای انجام جراحی چه بوده است و چه چیزی شما را آزار می داد؟
پاسخ بیمار : دلیل اصلی بزرگی سینه ها بود و علاوه بر اینکه اعتماد به نفس من رو تحت تاثیر قرار داده بود، درد هم در ناحیه سینه ها احساس می کردم. این درد هم من را آزار می داد.

پرسش : در حال حاضر افرادی که شما را می بینند متوجه اسکار ناشی از جراحی می شوند؟
پاسخ بیمار : خیر در حال حاضر اصلاً مشخص نیست که من عمل کردم و جای زخم و اسکار ناشی از جراحی اصلاً مشخص نیست.

پرسش : درد بعد از جراحی قابل تحمل بود؟ چه تعداد مسکن در روز مصرف می کردید؟
پاسخ بیمار : درد قابل توجهی نداشت. فقط شب اول که در بیمارستان بستری بودم یک تا دو بار مسکن تزریق کردم. بعد از آن هم که مرخص شدم در حدی بود که یک استامینوفن کودئین مصرف می کردم. درد خاص و زیادی نداشت.

پرسش : آیا از ناحیه برش ها خون و ترشحات خارج می شد؟
پاسخ بیمار : بعد از جراحی برای من لوله گذاشتند که خونابه و ترشحات خارج شود. بعد از دو سه روز این لوله ها را خارج کردند. بعد از آن دیگر خون و ترشحاتی نبود.

پرسش : آیا اگر زمان به عقب برگردد این جراحی را باز هم انجام می دهید؟
پاسخ بیمار : بله صد در صد اگر زمان به عقب برگردد باز هم این جراحی را انجام می دهم. چون با انجام این جراحی باری از دوش من برداشته شد و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردم.

پرسش : چه توصیه ای به افرادی که ژنیکوماستی دارند می کنید؟
پاسخ بیمار : افرادی که ژنیکوماستی دارند حتماً به پزشکی مراجعه کنند که در این زمینه رتبه یک باشد و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. به نظر من دکتر مهدی آریانا یکی از بهترین پزشکانی هستند که در ایران این جراحی را انجام می دهند. خیلی از دوستان را دیده ام که نزد پزشکان بی تجربه این جراحی را انجام داده اند و بافت و ظاهر سینه خراب شده است و دیگر نمی توان برای آن کاری انجام داد.

پرسش : ژنیکوماستی با بزرگی سینه های شما چه تاثیری بر موقعیت اجتماعی و شغلی شما داشت؟
پاسخ بیمار : باید عرض کنم که مجبور بودم همیشه سینه ها را بپوشانم و احساس ضعف می کردم ولی در حال حاضر خداروشکر از آن موقعیت قبلی نجات پیدا کردم. در آخر هم تشکر می کنم از دکتر آریانا و تیم محترم کلینیک که زحمات فراوانی برای من کشیدند.

در ادامه فایل صورتی این مصاحبه را می شنوید: