درمان بزرگی سینه آقایان

ژنیکوماستی بزرگی سینه در آقایان

ژنیکوماستی بزرگی سینه در آقایان

ژنیکوماستی بزرگی سینه در آقایان : در واقع به بزرگی سینه در آقایان ژنیکوماستی گفته می شود که ممکن است برای افراد مبتلا به آن دردناک یا نامتقارن باشد، علت بروز این عارضه در آقایان ممکن است مادرزادی یا اکتسابی باشد.

مردان در بدن خود هورمونی به نام تستوسترون دارند که مسئولیت به وجود آوردن صفات ثانویه جنسی در آن ها را بر عهده دارد، همچنین بهتر است بدانید آقایان در غده فوق کلیوی شان مقدار کمی هورمون زنانه یا استروژن دارند که هنگام بلوغ تعادل میان این دو بهم می خورد و نوجوان دچار بزرگی سینه می شود که در اکثر مواقع باعث نگرانی زیاد در آن ها می شود اما بدن به طور فیزیولوژیکی این بی نظمی را در مدت زمان کوتاهی اصلاح می نماید.

در افرادی که دچار اضافه وزن هستند می توان اضافه وزن را در سینه هاهی آن ها مشاهده کرد که ایجاد خطر نمی کند، البته بافت سالم سینه در مردان مسطح و بدون احساس توده قابل لمس بوده و هر چه غیر از باشد باید تحت بررسی قرار گیرد.

در صورتی که بزرگی سینه علت چاقی باشد؟

برخی از آقایان و پسران در قفسه سینه خود بافت چربی زیادی دارند که ممکن است به نظر برسد سینه ها بزرگ شده اند که به این حالت ژنیکوماستی کاذب گفته می شود.

آقایان به این نکته توجه داشته باشند که پرخوری و چاقی می تواند باعث انباشته شدن چربی در سینه آقایان می شود، در صورتی که این بزرگی دردناک نباشد تا حدی می توان گفت جای نگرانی وجود ندارد و فرد می تواند با ورزش کردن اقدام به رفع آن ها کند.

در طی برنامه ورزشی توجه به تمرینات هوازی و بدنسازی بسیار مهم است زیرا با تمرینان هوازی چربی ها از بین رفته و با انجام تمرینات بدنسازی می توان به عضلات سینه فرم دادو به این نکته توجه داشته باشید که تغذیه صحیح در این روند بسیار تاثیر گذار است.

 

ژنیکوماستی بزرگی سینه در آقایان

 

چه عواملی باعث ایجاد ژنیکوماستی تاثیر گذار است؟

  1. بیماری های مزمن کبد
  2. نارسایی های کلیه و دیالیز
  3. مصرف مواد مخدر مانند ماری جوانا یا حشیش
  4. درمان هورمونی سرطان پستان در مردان
  5. پرتو درمانی برای تومورهای بیضه
  6. مصرف داروهایی مانند کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، مترونیدازول، سایمتیدین
  7. کمبود هورمون مردانه
  8. اختلال در عملکرد غده تیروئید
  9. وراثت

بزرگ شدن سینه در اثر مصرف داروهای بدنسازی

بهتر است بدانید این نوع بیماری در میان بدنسازان بسیار شایع بوده و باعث تحت تاثیر قرار گرفتن غدد شیری و شروع رشد آن ها می شود.

به طور طبیعی باید بگوییم که بافت سینه مردان در ابتدای خلقت ساختمانی مشابه خانم ها داشته است.

در بانوان با فعال شدن هورمون های جنسی زنانه این بافت شروع به شد می کند و لی در مردان که هورمون تستوسترون دارند این بافت رشد نمی کند.

ژنیکوماستی در آقایان بدنساز به دلیل مصرف داروهای هورمونی که جهت افزایش حجم استفاده می کنند بسیار شایع است، اما قابل ذکر است تمامی مصرف کنندگان این دارو ها این مشکل را نداشته اند.

اما به نظر می رشد عوامل ژنتیکی در بروز این بیماری تا حدود شایع است، یعنی در صورتی که بدن فردی به این بیماری مستعد باشد با مصرف داروهای هورمونی در معرض ان قرار می گیرد.

از جمله هورمون های رایج در بزرگ شدن غیر طبیعی سینه در اقایان می توان به استروئیدهای آنابولیک، ناندرلون و تستوسترون اشاره کرد.

درمان ژنیکوماستی

برای این بیماری دو نوع درمان در نظر گرفته شده است:

  • یکی درمان با استفاده از دارو
  • دومی جراحی سینه

بهتر است بدانید داروها تاثیر چندانی نداشته و به دلیل آثار جانبی نامطلوب به جز موارد اندک مورد استفاده قرار نمی گیرد.

متاسفانه برخی از بدنسازان که دچار این بیماری هستند برای درمان خودسرانه از دارو استفاده می کنند که بسیار خطرناک است، به این ورزشکاران توصیه می شود در اولین گام برای بهبودی بهتر است مصرف داروهای هورمونی را قطع کنند.

در حال حاضر بهترین روش درمانی برای بزرگی سینه در آقایان لیپولیز و لیپوساکشن می باشد.

در ادامه فیلمی از جراحی ژنیکوماستی مشاهده می کنید. در مواردی مانند این بیمار 25 ساله که حجم سینه های خیلی بزرگی داشتند و به یک ژنیکوماستی شدید مبتلا هستند، به شرط اینکه با تغییرات وزنی نامناسب پوست شل نشده باشد، باز هم امکان استفاده از تکنیک های خاص حداقل برش وجود دارد. همان طور که در فیلم زیر مشاهده می کنید حجم سینه و بافت غددی به صورت مجزا و کامل تخلیه شد. بافت چربی تخلیه شد و علاوه بر اینکه حجم سینه بزرگی داشتند، با برش حداقل که تکنیک خاصی است و مزایای بسیاری دارد ( از جمله ایجاد اسکار حداقل ) جراحی انجام شده است. شکل و فرم ایده آل و مردانه ای برای ایشان ایجاد شده است و امیدواریم باعث افزایش کیفیت زندگی برای ایشان شود.
یکی از بیماران که در ادامه مشاهده می کنید، ژنیکوماستی شدید دوطرفه و تا حدی نامتقارن داشتند که سال های سال با ورزش و رژیم غذایی نتیجه نگرفتند و ما با جراحی و تکنیک حداقل برش تخلیه کامل بافت غدد و چربی را برای ایشان انجام دادیم. بازسازی فوری بعد از جراحی انجام شد و یک شکل و فرم ایده آلی برای ایشان درست شد. در ادامه می توانید فیلم مربوطه را مشاهده کنید.

در ادامه به بررسی بیمار دیگری می پردازیم که به ژنیکوماستی مبتلا بودند. این بیمار 19 سال سن دارند و به ژنیکوماستی یا بزرگی سینه از نوع بسیار شدید مبتلا بودند. همان طور که می بینید دفرمیتی یا تغییر شکل شدیدی در ناحیه سینه ها وجود داشته است. این بیمار تلاش های بسیاری در زمینه کاهش سایز سینه ها کردند و حتی کاهش وزن داشتند ولی باز هم تغییر در سایز سینه ها دیده نشده است. جراحی با تکنیک خاص و مناسب برای این بیمار انجام گرفت. مشکل بیمار برای همیشه رفع شده است. تخلیه درست بافت های مناسب در عدم بازگشت ژنیکوماستی نقش حیاتی دارد. به بیان دیگر نمی توان این جراحی را به هر شیوه و تکنیکی انجام داد. لازم است که با بررسی شرایط بیمار بهترین تکنیک و مناسب ترین روش به کار برده شود تا شاهد نتیجه عالی و عدم بازگشت ژنیکوماستی باشیم. با مشاهده عکس های قبل و بعد از این بیمار می توانید متوجه حجم بالای چربی ناحیه سینه ها باشید. انجام جراحی ژنیکوماستی بهترین و ایمن ترین روش برای از بین بردن ژنیکوماستی و عدم بازگشت و عود مجدد را تضمین می کند. در ادامه فیلم و توضیحات بعد از جراحی را مشاهده می کنید:

کلام اخر

امیدواریم توضیحات اخیر و مشاهده دو فیلم از جراحی ژنیکوماستی بتواند دید مناسبی از جراحی در اختیارتان قرار دهد و تصمیم مناسبی برای این عارضه که بسیار ناراحت کننده و گاهی حتی دردناک است، بگیرید.